Thursday, April 05, 2007

Hverdagsliv...

Tja, saa har vi efterhaanden fundet ind i en nogenlunde normal rytme igen. Vi bliver vaekket et eller andet sted mellem kl 6 og 7 om morgenen af vores overbo der giver sig til at knuse krydderier I stengulvet ovenpaa. Saa kan man lige ligge og smaasnue lidt indtil vi staar op henad kl 7-7.30.. Afsted paa arbejde ved 9.30-10 tiden, og hjem igen ved 16-17 tiden. Sengetid er ca. kl 22. Saadan koerer det nogenlunde fra soendag til mandag.

Paa mit (Torstens) arbejde er der sket en hel del mens jeg har vaeret vaek. Der har vaeret en stoerre omrokering og fyring af personale I gang. Normalt er der et team af 3 personer + mig der administrerer programmet. Nu er der saa kommet to nye til, og to andre er forsvundet. Det hele er en del af en stoerre raevekage som ogsaa involverer min naermeste samarbejdspartner paa MS-kontoret. Hun har ikke rigtigt synes at der var den rigtige administration hos min partner, og har saa trukket lidt I nogle traade overfor den oeverste ledelse hos min partnerorganisation. Jeg har godt vidst at der var noget I den stil under opsejling, men har gjort hvad jeg kunne for at blande mig udenom. Jeg har paa ingen maade lyst til at blive bagt alt for meget ind I de lokale intriger.

Naa, men nu skal jeg saa til at arbejde sammen med et helt nyt team af folk. Jeg kender dem loeseligt og det kan godt vaere at det er en forandring til det bedre. Men det hele bliver noget kun kompliceret af at de allesammen er I KTM den naeste maaned. Det er blevet tid for at gaa til eksamem hernede og mine nye kolleger skal proeve at redde sig de sidste eksamener paa sociologi I land. Jeg har set nogle eksamensspoergsmaal fra de foregaaende aar, og det er ikke fordi det kraever det helt store. Jeg vil umiddelbart vurdere at den grundkursusproeve jeg var til paa RUC efter det allerfoerste semester havde nogenlunde samme svaerhedsgrad.

Hvad det egentlig er planen at jeg skal give mig til I den maaned hvor de er vaek er ikke helt klart. I loebet af de sidste par dage har jeg ligesom lavet den smule jeg selv kunne komme I tanke om, men det er ved at vaere slut nu. Der er ingen til stede paa kontoret for tiden som jeg kan kommunikere med (udover, 'hvordan gaar det?' 'har du spist?' 'det er godt nok varmt I dag' 'skal vi gaa ud og ryge en smoeg?' og den slags).

Indtil videre faar jeg saa ventetiden til at gaa med at skrive blog, laese nogle artikler jeg har downloadet, ordne nogle praktiske ting og laegge kabale paa computeren. Det minder lidt om da jeg skrev speciale. Nuvel, folk er jo meget soede, og det skal nu nok lykkedes at faa hul igennem. Kraever bare lige lidt mere taalmodighed det naeste stykke tid. I mellemtiden kan jeg saa gaa og glaede mig til at jeg faar min motorcykel leveret om et par uger, og forhaabentlig ogsaa en spritny laptop. Saa mangler jeg bare at finde ud af hvad jeg skal bruge alt det udstyr til…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home